فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر آموزشوپرورش با تقدیر از تعامل خوب و سازنده آموزشوپرورش، حل مشکلات در حوزههای انتخاباتی اهل تسنن را خواستار شدند.
- شناسه خبر: 960
- تاریخ و زمان ارسال: ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸
- نویسنده:
فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر آموزشوپرورش؛
ضمن تقدیر از تعامل خوب آموزشوپرورش، بر رفع مشکلات حوزههای انتخاباتی اهل سنت تأکید کردند
به گزارش مریوان نیوز به نقل از فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر آموزشوپرورش ضمن تقدیر از تعامل خوب و سازنده آموزشوپرورش، حل مشکلات آموزشوپرورش در حوزههای انتخاباتی اهل تسنن را خواستار شدند.
در این دیدار صمیمی ابتدا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تشریح وضعیت تعلیم و تربیت در حوزههای انتخاباتی خود پرداختند و در ادامه سید محمد بطحایی به سؤالات آنها پاسخ داد.
رحیمی جهانآبادی نماینده تربتجام و تایباد، ضمن تحسین ارتباط آموزشوپرورش با نمایندگان مجلس افزود: افزود: مهمترین خواسته اهل سنت تقویت زبان مادری در مدارس و تسهیل در گزینش نیروهای اهل سنت و بهکارگیری فرهنگیان اهل سنت در سمتهای اداری است.
سلامی نماینده اهل سنت، با اشاره بهضرورت عدالت آموزشی به تشریح وضعیت آموزشی مناطق اهل سنت سیستان و بلوچستان پرداخت و توجه بیشتر به نیروی انسانی و فضاهای آموزشی را خواستار شد.
منصور مرادی نماینده مریوان، استان کردستان را یکی از استانهای محروم در حوزه تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: برخی مدارس مریوان نیاز به بازسازی و مقاومسازی دارد و تعامل وزارت آموزشوپرورش با نمایندگان مجلس را قابلتقدیر دانست.
در ادامه فرشادان نماینده مردم سنندج استفاده بهینه از ظرفیتهای قانونی در کیفیتبخشی آموزشی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی را خواستار شد.
شریفی نماینده کیش ضمن تشکر از دوراندیشی وزیر و تعامل خوب معاونت پارلمانی آموزشوپرورش و فعالیتهای عمرانی سازمان نوسازی در کیش خاطرنشان کرد: همجواری شهرستان کیش با کشورهای حوزه خلیجفارس، افزایش کیفیت تعلیم و تربیت این شهرستان را ایجاب میکند و هستههای گزینش در جذب نیروهای اهل سنت تلاش بیشتری کنند.
محمود زاده نماینده مهاباد از آذربایجان غربی گفت: استفاده از شایستگان اهل سنت در پستهای مدیریتی از انتظارات نمایندگان مجلس است و خواستار اتمام طرحهای نیمهتمام عمرانی و تقویت زبان مادری در مدارس هستیم.
علی محمد مرادی نماینده قربه افزود: پرورش بر آموزش اولویت دارد و باید ابتدا پرورش تحقق یابد و توسعه کشور بدون در اولویت قرار دادن آموزشوپرورش امکانپذیر نیست.
در ادامه یارمحمدی نماینده زاهدان تصریح کرد: توسعه متوازن پایههای آموزشی در پایههای مختلف تحصیلی در نواحی آموزش پرورش زاهدان و استفاده از فرهنگیان اهل سنت در پستهای مدیریتی ازجمله خواستهها است.
علوی نماینده سنندج گفت: اشتباه در آموزشوپرورش خطایی استراتژیک است که دامن جامعه را خواهد گرفت و پیشرفت در کشور لازمهاش توسعه در آموزشوپرورش است.
شهرام کوسه غراوی نماینده مینودشت از استان گلستان خاطرنشان کرد: آموزشوپرورش باید ارتباط بین تخصص و کار را ایجاد کند و بین کار و دانشآموز ارتباط برقرار شود.
ایراننژاد نماینده چابهار ضمن قدردانی از دغدغه وزیر در رفع مشکلات اهل سنت، ایجاد دانشگاه فرهنگیان در چابهار را خواستار شد.
کرد نماینده خاش، انعکاس فداکاری معلم حمیدرضا گنگوزهی در کتابهای درسی و ساماندهی نیروهای خدماتی در حوزه انتخاباتی خود را خواستار شد.
بیگلری نماینده سقز و بانه از وزیر آموزشوپرورش به علت انتصاب فرهنگیان اهل سنت در حوزه ستادی قدردانی کرد.
دورازهی نماینده سراوان اظهار کرد: بهکارگیری نیروهای شایسته اهل سنت در سمتها باید متناسب با جمعیت اهل سنت باشد و باید از تلاشهای وزیر آموزشوپرورش قدردانی کرد.